DOKTORAT

Ocena wyników operacyjnego leczenia zaćmy z wykorzystaniem wewnątrzgałkowych soczewek akomodacyjnych Crystalens

ADVANCED AESTHETIC BLEPHAROPLASTY, MIDFACE AND FACE CONTOURING

Four Days About Face An international symposium on plastic surgery in St.Petersburg,

Russia October 19–22. 2017

Informacje dotyczące sympozjum www.aasurgery.ru

Publikacje

Klinika Oczna 3/2016

Aktualna publikacja dotycząca operacji zaćmy.

Głównym autorem pracy jest dr Michał Starus.

Zespół suchego oka

Zespół suchego oka to schorzenie polegające na niedostatecznym wydzielaniu łez lub zaburzeniach w składzie poszczególnych warstw filmu łzowego.
Osoby, które maja objawy zespołu suchego oka - uczucie piasku pod powiekami, dyskomfort przy mruganiu, światłowstręt, nasilanie się dolegliwości po pracy przy komputerze, czytaniu, oglądaniu telewizji, w pomieszczeniach klimatyzowanych a także nieprzyjemna suchość i pieczenie rano - powinny koniecznie zgłosić się do okulisty. Nieleczony zespół suchego oka prowadzi do uszkodzeń nabłonka rogówki, zakażeń, stanów zapalnych i owrzodzeń rogówki, co może grozić nawet utratą wzroku.
Przyczyny
Istnieje wiele przyczyn powstawania zespołu suchego oka, z tego powodu tak wiele osób cierpi z powodu zaburzeń wydzielania łez.
Najbardziej powszechne przyczyny to:
Wiek - wydzielanie łez zmniejsza się z wiekiem.
Używanie soczewek kontaktowych - bardzo znacznie podnosi stopień parowania łez, co może prowadzić do obniżonej tolerancji soczewek, dyskomfortu, podrażnienia oczu, infekcji.
Zmiany hormonalne u kobiet - menopauza, antykoncepcja doustna, ciąża.
Czynniki środowiskowe - suche powietrze, przebywanie w pomieszczeniach klimatyzowanych, zwiększone zapylenie lub zadymienie powietrza.
Efekty uboczne leków - stosowanych np. w leczeniu chorób tarczycy, chorób serca.
Zaburzenia autoimmunologiczne - np. Zespół Sjogrena.
Stan po przebytych zabiegach na gałce ocznej - laserowa korekcja wzroku, chirurgia zaćmy.
Leczenie:
- w łagodnych postaciach zespołu suchego oka stosowanie "sztucznych łez" w postaci i kropli bywa wystarczające.
- najczęściej wykonuje się zamknięcie punktów łzowych zatyczkami silikonowymi - procedurę polegającą na umieszczeniu w miejscach odpływu łez sterylnych, dobrze tolerowanych "koreczków" zatrzymujących łzy na powierzchni oka. Zabieg taki jest prosty, niebolesny, całkowicie odwracalny. Wykonuje go okulista. Terapia taka charakteryzuje się dużą skutecznością i bezpieczeństwem.

Umówienie zabiegu jest możliwe pod nr tel. 693 599 993

Spotkanie z okulistą